به هر حال، این طبیعی است که به دنبال تصدیق، توجه و حمایت دوستان و خانواده باشیم؛ اما چه می‌شود اگر یک روز تصمیم بگیریم در مسیر متفاوتی قدم بگذاریم؟ مسیری که به اندازه آن چه اطرافیانمان برای خود انتخاب کرده‌اند معمول نیست.


حامیان ما ممکن است به خاطر تمایلات و آرمان‌های غیرمتعارف ما متحیر شوند. آخرین چیزی که ما می‌خواهیم این است که برای کاوش در ناشناخته‌ها مورد تمسخر قرار گیریم.ممکن است هنگامی که بر خلاف تفکر مرسوم حرکت می‌کنید افراد بسیاری را مبهوت کنید و این کاملاً طبیعی است. به عنوان یک کارآفرین یا دگراندیش، برای دستیابی به زندگی‌ای که انتظار شما را می‌کشد، ایستادگی در راه چشم‌اندازتان در مقابل خانواده و دوستان ممکن است بهترین کاری باشد که می‌توانید انجام دهید. زمانی که برای جلب توجه افراد تلاش می‌کنید، بیان ارزش‌ها و ترسیم چشم‌انداز می‌توانند ابزارهای قدرتمندی باشند.


در ادامه سه شیوه آمده است که به شما کمک خواهد نمود بر موانع ناشی از عدم حمایت دوستان و خانواده غلبه کنید.


۱) بحث نکنید.

اگر تصمیم گرفتید تحصیل در رشته حقوق یا پزشکی یا یک شغل پردرآمد را رها کنید یا کاملاً از حرفه کنونی خود خارج شوید تا رویای کارآفرینانه خود را دنبال کنید، مطمئناً به شدت باعث حیرت و نکوهش اطرافیان خواهید شد.

زمانی که با چنین موقعیت‌هایی مواجه می‌شوید، بحث نکنید. بستگان و دوستان شما به راحتی نخواهند توانست از زاویه دید شما به مسئله نگاه کنند و حتی ممکن است از چنین کاری امتناع کنند. تنها مسیرهای شغلی برای آن‌ها قابل‌درک است که با آن‌ها آشنا هستند. از رویارویی و مجادله اجتناب کنید.

فرقی ندارد چقدر وقت و انرژی صرف می‌کنید، ممکن است نتوانید نظر آن‌ها را تغییر دهید. شما می‌توانید بهترین متقاعدکننده دنیا باشید و با این حال دوستان و خانواده شما به عقاید خود پایبند بمانند.

به جای بحث کردن، خواسته خود را به زبانی بیان کنید که برای آن‌ها قابل‌درک است: چشم‌اندازی را به تصویر بکشید که برای کسب‌وکار خود در ذهن دارید و به آن‌ها اطمینان دهید که این شما هستید که مسئول تصمیماتتان خواهید بود. به آن‌ها بگویید حمایتشان برای شما بسیار حائز اهمیت است.


۲) دوستی‌های واقعی را بشناسید.

هر کسی آزاد است نظرات خود را بیان کند. وقتی که مسیر کارآفرینانه خود را آغاز می‌کنید، توجه داشته باشید آن چه در آینده خواهید شد ثمره هم‌نشینی با پنج نفری است که بیشترین وقت خود را در کنار آن‌ها می‌گذرانید؛ بنابراین همراهان خود را هوشمندانه انتخاب کنید.

افراد بسیاری منتظر خواهند بود شما شکست بخورید. این‌ها همان دسته «من که به تو گفته بودم» هستند. از آن‌ها بر حذر باشید. مقصود شما توسعه کسب‌وکاری است که باید به دنبال خلق ارزش باشد نه این که اثبات کند این افراد اشتباه می‌کردند.

به تدریج از این افراد منفی فاصله بگیرید. خود را با افرادی احاطه کنید که هم‌فکر شما هستند و چشم‌اندازی دارند که شما برای خود متصور هستید.

دوستان واقعی از اهداف شما حمایت خواهند کرد و به شما کمک خواهند نمود به جلو پیش بروید. اگر می‌بینید اطرافیانتان حمایتی از خود نشان نمی‌دهند – این امر را بپذیرید و به مسیر خود ادامه دهید. با مثبت‌اندیشی که با خود همراه دارید، در مسیرتان با افراد مناسب مواجه خواهید شد.


۳) تمام قوای خود را به کار گیرید. 

به خانواده خود توضیح دهید که اگر این چشم‌انداز کارآفرینانه خود را دنبال نکنید، باعث خواهد شد که در آینده با حسرت زندگی کنید. این احساسی است که برای همه قابل‌درک است.

خانواده شما انتظار خواهند داشت پس از چند مدت اگر به نتایجی که می‌خواهید دست پیدا نکنید، خودتان از تصمیمتان دست بکشید. به غیرمستقیم‌ترین روش‌ها مورد سؤال قرار خواهید گرفت تا مشخص گردد که آیا هنوز هم برای دستیابی به چشم‌اندازی که در مورد آن بحث کرده‌اید، تلاش می‌کنید.

این فرایند توانایی شما را در غلبه بر احساساتتان در تمامی سطوح خواهد سنجید. شما مورد انتقاد و تمسخر قرار خواهید گرفت و با دیگران مقایسه خواهید شد؛ اما قضاوت و تصمیم نهایی در دستان شماست و نه کس دیگری. این فرصتی است تا تمام قوای خود را به کار گیرید و به چشم‌اندازی که برای زندگی و کسب‌وکار خود دارید، دست پیدا کنید.

این لحظه سرنوشت‌ساز کمک خواهد کرد توان و اشتیاق خود را برای دستیابی به موفقیت شکل دهید. برخیزید و دست روی دست نگذارید. عمل کنید و رویای خود را به واقعیت تبدیل کنید. منتظر نباشید تا لایق رویاهایتان شوید.


دنیا در انتظار استعداد درونی شماست – تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که با حسن نیت، خودی نشان دهید.



برگرفته از iranianpath.com


iristudent.com